arphansenbaeredygtighedstrategi2020

Arp Hansen lancerer ny bæredygtighedsstrategi

Hotelkæden Arp. Hansen har nu lanceret en ny bæredygtighedsstrategi med fokus på især verdensmålene og miljømærker som Green Key, som alle kædens overnatningssteder er tildelt

Arp. Hansen var med til at genstarte Green Key i Danmark tilbage i 2008, og siden da er alle deres eksisterende og nye overnatningssteder blevet tildelt Green Key. Senest er kædens Steel House Copenhagen netop blevet mærket med Green Key. 

Ny bæredygtighedsstrategi

Nu har kæden offentliggjort en ambitiøs bæredygtighedsstrategi, som gælder for alle kædens hoteller.

CEO Dorthe Krak skriver i indledningen:

Helt kort vil vi være endnu mere ambitiøse på såvel vores egne handlinger som i vores valg af samarbejdspartnere. For når man har en størrelse og et erhverv som vores, har man mulighed for at virkelig at gøre en forskel, der batter. Det er et ansvar, der forpligter.

Fremme bæredygtig turisme

Arp-Hansen Hotel Group arbejder for at fremme og udvikle bæredygtig turisme. Det gør de ved at integrere ansvarligt forbrug og produktion i deres virksomhedsdrift. Det gælder i deres valg af leverandører og samarbejdspartnere.

Alle leverandører og samarbejdspartnere skal forpligte sig til at leve op til deres Code of Conduct, og deres medarbejdere agerer ud fra kædens bæredygtighedsprincipper.

Konkrete indsatsområder

Kædens strategiske indsatsområder er:

  • Endnu bedre affaldssortering: Det øger genanvendelse og sparer hundredevis af lastvognsture årligt til gavn for såvel klima som lokalmiljøet i hjertet af København. 

  • Endnu mindre kildevand og mere postevand: Ved at skifte fra kildevand på plastflasker til postevand på papkartoner reduceres deres miljøbelastning, og kædens årlige forbrug kædes sammen med trærejsning, så de årligt bidrager med 3.000 nyplantede træer i samarbejde med ©Postevand.

  • "Do not clean" skilte på værelser: Skiltet kan gæsten placere på døren. så rengøringen springes over, hvilket minimerer forbrug af el, vand og rengøringsmilder.

  • Øget fokus på Det Økologiske Spisemærke og Green Restaurant: Det er ambitionen, at rykke alle hoteller en kategori op i certificering på Det Økologiske Spisemærke og benytte Green Restaurant, som supplement til arbejdet med Green Key mærket.

  • Fortsat reduktion af madspild: Kæden tilslutter sig REFOOD mærket og iværksætter yderligere en række initiativer for at mindske madspild.

Læs om Arp. Hansens fokus på bæredygtighed... 

Læs også: Wakeup-konceptet er miljømæssig et godt valg