GKUndersogelse1DK2015

Medlemmer tilfredse med Green Key

I slutningen af 2015 modtog Danmark tilbagemelding på Green Keys internationale undersøgelse blandt medlemmer. Her er et resume med særligt fokus på Danmark.

 

I slutningen af 2015 modtog Danmark tilbagemelding på Green Keys internationale undersøgelse blandt medlemmer. Her er et resume med særligt fokus på Danmark.

Danmark:

  • 29 danske virksomheder har svaret på undersøgelsen, hvoraf 23 er fra hotel- og konferencesteder, 2 er fra vandrehjem og 4 er fra idrætsanlæg. 19 har svaret på alle spørgsmål.
  • Alle svarede, at de ønsker at fortsætte med medlemskab, og 95 % mener, at Green Key har medvirket til at minimere virksomhedens miljøbelastning.
  • De 3 vigtigste grunde til at være med i Green Key er at markedsføre sig som en miljømærket virksomhed, minimere virksomhedens miljøbelastning og reducere omkostninger.
  • Blandt Green Keys styrker er, at det er et internationalt mærke og dets synlighed og markedsføring.
  • 95 % mener, at Green Keys service er tilstrækkelig, og der er især tilfreds med nyhedsbrevet, de gode råd og rådgivningsmaterialet samt information om nye tendenser og cases. Selvom de fleste fortsat er positive kan der ske forbedring på træning og uddannelses-området og af promoveringsmaterialet.
  • I det åbne spørgsmål om hvad der kan forbedres, ønskede 3 mere markedsføring af Green Key.

Internationalt

Undersøgelsen blev gennemført på 9 sprog i 29 lande, og 674 medlemsvirksomheder deltog i undersøgelsen, hvor over halvdelen af svarene kom fra Frankrig og Holland.

  • Næsten alle (97 %) af de adspurgte vil fortsætte med Green Key.
  • Størstedelen (92 %) finder at Green Key arbejdet generelt har gjort deres virksomhed mere bæredygtig. 85 % har fået reduceret deres omkostninger, hvoraf 38 % af respondenterne har fået en betydelig til stor reduktion i omkostningerne.
  • 68 % har tiltrukket flere nye kunder, og 17 % har tiltrækningen af nye kunder været betydelig eller stor.
  • For 92 % har Green Key forbedret virksomhedens image, og 56 % har haft en betydelig til stor forbedring af deres image, mens 88 % har oplevet en forbedring af deres personales engagement.
  • 32 % af dem som svarede på det åbne spørgsmål, svarede at de ønskede øget synlighed og markedsføring.